2012. április 3., kedd

Album Andrew Vajnának

A legnagyobb büszkeségem ez a munkám, néha még most sem hiszem el, hogy a Producer Úr könyvespolcán pihen... és őszintén remélem, hogy néha kézbe veszi, megnézegeti, és szeretettel emlékszik vissza a filmekre, amelyeket készített. Talán a híres hollywoodi barátainak is megmutatta. Igen, ez az album Andy Vajna részére készült, tavaly a születésnapjára csináltatta egy magyar barátja.



Ezzel az oldallal kezdődött a filmjeinek felsorolása. Igazi, több hetes kutatómunkát igényelt a dolog, mert itt nem lehetett tárgyi tévedést elkövetni. Izgultam. Egészen profi lettem végül a kanadai filmdíjak történetében, végignéztem számtalan filmet és trailert. A legnehezebb feladat talán ez volt, mert minden általam ismert és addig még nem látott filmhez meg kellett keresni a megfelelő díszítőelemeket, kiegészítőket. A filmek mellé egy-egy jellegzetes idézetet, képet, forgatási fotót vadásztam.


Air Amerika... Jó kis film. Vicces idézetet választottam, mert az egész film nagyon mulatságos, tele helyzetkomikummal. "I don't wanna crash twice a day!" "Don't worry, I crash better than anyone I know!" ("Nem akarok egy nap kétszer lezuhanni!" "Ne aggódj, nem ismerek senkit, aki nálam jobban zuhanna le!") Pici fém repülőgép díszíti az oldalt, és a másik filmhez, a Narrow Margin-hoz (Hajszál híján) szabad kézzel rajzoltam meg a jellegzetes vasúti sínt.


Ezen az oldalon a Chaplin és a Medicine Man c. filmek szerepelnek. Utóbbihoz kaptam eredeti felvételeket a forgatás közben történtekről. Igazán nagy kincsek ezek, megtisztelő volt nagyon. A Chaplin életét bemutató filmről nem is tudtam, hogy Vajna munkája is benne van, hiszen a Carolco Pictures készítette, a producer itt Mario Kassar volt.


A Cliffhanger (Függő játszma) és a Tombstone (A halott város) igazán emblematikus filmek. Igazi karabíneren függ a filmplakát, és a forgatási pillanatképek mellett jól mutat a sheriffjelvény.


A Stargate (Csillagkapu) szintén ismert film, bár nekem nem a kedvencem. De az oldal a legjobban sikerültek egyike lett, sablonozással díszítettem és a filmcsíkra jelenetek kerültek a filmből. Az 1995-ös Saturn-díj is helyet kapott az oldalon.


Dredd bíróról találtam egy remek grafikát, ami a háttér világos lapjára nyomtatva nekem kicsit képregényes hatást kelt. De hát ez egy modern album, miért is ne? (Gondban is voltam egyébként egy kicsit, mire kitaláltam, hogy miként lehet dekorálni egy ilyen jellegű albumot... semmi virág, strassz, csillivilli... Aztán a végére egészen belejöttem, a Rambo-filmekhez például az acélbetétes munkavédelmi bakancsom talplenyomata került, nagyon élveztem!) A Die Hard-filmek 3. részéhez, a Halj meg máskor címűhöz szintén tartozott forgatás jelenet.


Andrew Vajna egyik kedvenc filmje (és az enyém is!) a Szabadság, szerelem. Úgy éreztem, hogy bár angol nyelvű az album, azért a magyar filmplakátot kötelességem felrakni a nemzeti lobogónk mellé. A zászló egy intézmény átadásakor került hozzám, ez egy darab abból a szalagból, amit a megnyitón átvágnak. Igazán jó helyet kapott itt, úgy érzem.


Az albumban szerepelt még egy másik rész is, csupa személyes képpel, ifjúkori fotókkal, baráti összejövetelekkel, díjátadókkal. És itt már az ünnepelt látható, kezében az albummal.


Igazán büszke és boldog vagyok, hogy elkészíthettem.

 

3 megjegyzés:

  1. Szívből gratulálok az albumhoz Mesi! Fantasztikus lett, minden egyes oldala, tele szuper ötletekkel és élmény volt nézegetni! Már maga a felkérés is igen megtisztelő!Számomra tökéletes album!!!

    VálaszTörlés
  2. El is hiszem, hogy büszke vagy! Én is büszke vagyok rád! Ha erről valahol hallani fogok, tudom, hogy te készítetted! És én ismerem Mesiiiiiiit!!!:)

    VálaszTörlés
  3. Mesi!!! Ez annyira klassz, nagyon szép munka, gratulálok hozzá!!!

    VálaszTörlés