2012. március 28., szerda

Emlékkönyv levelekből

Nem gondoltam, hogy fényképalbum témájában tudnak még újat kérni tőlem, de rá kellett jönnöm, hogy a megrendelők fantáziája szerencsére határtalan. Ez az album egy hölgy 30. születésnapjára készült, a férje csináltatta neki. Az ő ötlete volt, hogy leveleket gyűjt össze a felesége régi barátaitól, tanáraitól, újabb ismerősöktől, volt kollégáktól, évfolyamtársaktól és persze a családtól. Ebből készült ez az emlékkönyv-szerű album - ahol nem a fotók dominálnak, mert azokat eldugtam a levelek mögé, kis tasakokba, borítékokba.


A borító hibrid technikával készült: kötve is van, meg nem is. A gerinc kivételével papírborítást kapott az album kívül-belül, színben harmonizálva a belső oldalakkal. A hölgy nagyon szereti a természetet, madarakat, növényeket, így ehhez a kívánsághoz igazodva választottuk ki a pillangós-romantikus scrapbook papírokat.


A belső oldalakon a levelek kaptak hangsúlyt. Az egyoldalas írások rögzítve vannak, a többlapos, több oldalas leveleket pedig kivehető módon helyeztem el.

A színvilágot alapvetően a mintás papírkészlet határozta meg, és a férj azon kérése, hogy legyen benne minél több türkiz, mert az a kedvenc színe a feleségének, Nórának.


És itt látható pár közeli kép a díszítésekről: 3D-s pillangók, tollak, kartonból készült növények...


...gyöngytoll, virágok, geometrikus formák...


... a tasakba rejtett fotó, rajz. Rétegzések, pecsételés, festés és még sorolhatnám.


Változatos technikai megoldásokkal igyekeztem interaktívvá, érdekessé és nagyon nőiessé varázsolni az albumot. Én úgy érzem, sikerült...


Antal ezt írta nekem:


"Ha valaki igazán egyedit, emlékezeteset és szépet akar ajándékozni, ajánlom Mesit. Az országban nem sok kézi készítéssel dolgozó scrapbookozó van. Feleségemet sikerül meglepnem egy általa exkluzívnak mondott emlékalbummal."

Nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszéseteket a munkám!